Ok, het eerste blogje…

Weken geleden zette ik dit blog op in concept, nog voordat we mensen om ons heen het grootste nieuws ooit hadden verteld. Nouja, het grootste nieuws ooit voor ons dan. Maarten en ik zouden gaan beginnen aan een heel nieuw hoofdstuk in ons leven, namelijk ons eerste kindje!

Ik testte elke maand, ik moest nou eenmaal. Want ik slik medicijnen die niet mogen in combinatie met een zwangerschap, en vanaf de dag dat je testen mag (moet), moet je dan ook stoppen bij die twee streepjes… die twee streepjes die ik never nooit verwacht had. Want ’t was avond, ik was net in bad geweest die 21e oktober, en ik voelde me zoals elke maand vlak voordat ik weer ongesteld werd: blah. Ook al twee nachten niet geslapen en hondsmoe, maarja, daar had ik eigenlijk niet over nagedacht. Dus ik deed die test. Die test die uit het doosje van vriendinnetje Marije kwam, die test waarvan t eerste exemplaar het broertje of zusje van Elin had aangekondigd. Die bijzondere test. Hoe bijzonder precies, daar ging ik nu achter komen… want low and behold:

 

Twee streepjes! Althans, ja toch? Ik zie er toch twee? Ik naar beneden met dat ding, naar een nog niksvermoedende Maarten, die achter de pc zat een spelletje te spelen. Eerst zijn volledige aandacht gevraagd (ik denk dat de toon in mijn stem verontrustend genoeg was) en toen de test op t bureau gelegd. Maarten sprak de legendarische woorden “what the fuck”. (En daarop bleef de plaat bij hem enigszins hangen. De avond en dagen daarop werd dat namelijk veel herhaald.)  Ik de foto van de test nog even snel op een of ander babyforum gegooid, en toen ook daar de bevestiging kwam van alle lezers, barstte ik in tranen uit… Van blijdschap he!

En inmiddels zijn we 15 weken en 1 dag verder, we hebben al enige echo’s gehad (understatement, we hebben er tientallen, en zelfs fimpjes) en t idee begint langzaam in te dalen.

Kijk, Pukkie zuigt al op zijn/haar duim!

Verder zoek ik elke dag naar iets dat lijkt op een buik, en die begint wel een beetje te komen. Nouja, als ik mijn hangbuik die boven de babybult hangt wat wegduw, dan lijkt t al heel wat, toch? (en anders verraadt mijn “net-uit-de-douche-trainwrecked-zwanger-hoofd” wel dat er iets anders is aan mij) Of t feit dat ik niet meer in een normale BH pas.)

Okay ik moet er wel bij vermelden dat ik nog gewoon in mijn eigen broeken pas.. maar ach, die echte buik, die komt wel!

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Ok, het eerste blogje…

  1. Melissa

    Oh, maar da’s toch echt een buik hoor 🙂 (Altijd lastiger te zien met kleren aan)

    Leuk een blog en mooi geschreven!

  2. Blijft bijzonder… Juist die test!
    En nu gewoon alweer 15 weken op weg… Op naar de 20 weken! Op de helft straks…
    Nog 174 dagen 🙂

    Geduld geduld geduld… Hoe lastig…
    Die echte buik gaat echt komen! En vast 1 die op het einde in de weg zit, zwaar is en onhandig maar oh zo mooi en bijzonder!!!

    Mooie start van de blog!
    Op naar de eerste echte bewegingen, momenten dat Maarten dit wondertje ook kan voelen, klusplezier in de babykamer, Buik groei foto’s, ffies lekker van je af schrijf logjes… En daarna de eerste blog over jullie wondertje! De bevalling! Fotospam…. etc. etc. etc.

    Xx Mye

  3. yvon

    geweldig dat mooie kleine grote nieuws in de voor mij rare tijd, op afstand denk ik echt wel aan je, binnenkort kom ik langs, anders mis ik echt wat van je groei met eigen ogen!
    leuk blog!!!!!

  4. Marina

    Leuk zeg! Geniet er lekker van.

  5. joyce

    Daar zit een kaboutertje in en ik mag de tante zijn!

  6. Els en Rob

    Nog even en wij worden Opa en Oma, spannend en ook weer een nieuwe fase in ons leven. Wendy en Maarten maak er iets moois van! Een kindje van jullie beide is het mooiste dat in je leven komt. Wij geloven dat jullie een heel gelukkige tijd tegemoet gaan en net zoveel van het kindje gaan houden als dat wij ook van jou en Joyce houden. Veel liefs Papa en Mama.

  7. Jeroen

    ook ik wordt trotse (aangetrouwd wel een waar!) oom! ik vind het leuk om te lezen dat alles zo voorspoedig gaat, en dat jullie er zo van kunnen genieten. Ik zie Wendy wel door de straat heen waggelen over een paar maanden!

Geef een reactie

