Bezoekje bij de verloskundige en leuke spulletjes

Vandaag waren we voor een checkup bij de verloskundige, en zijn we weer volledig apk goedgekeurd. De groei van mijn baarmoeder is zoals t hoort, bloeddruk was prima en de hartslag keurig 150 p/m. Mijn gewicht is… onveranderd! Ik had zoiets al wel gedacht eigenlijk, maar wel apart om te constateren. Het is niet erg, ik val blijkbaar af terwijl baby vrolijk doorgroeit. Het gewicht gaat nog zeker wel oplopen in de komende weken. Maandag mag ik gaan bellen naar Fetura on een afspraak te plannen voor de 20 weken echo… jeetje wat vliegt de tijd! Morgen zitten we officieel al op de 16 weken, en vanaf maandag ben ik zeikwijf-af (eindigt moeders voor moeders).

Sinds gisteren denk ik af en toe de baby te voelen. Ik moest niesen en ik kreeg een trap terug, een seconde na de nies. als ik heel rustig zit of lig, wriemelt er soms ook wel wat, maar t is allemaal nog wat vaag, ook omdat ik nogal wat gas heb zo af en toe. Maar t voelt goed!

Joyce bracht dinsdag een cadeau mee voor de baby: een speel/boxkleed dat ze helemaal zelf had bedacht en gemaakt! Hij is mooi dik en zacht en volledig doorgestikt, en ze heeft hem helemaal in het thema van de (toekomstige) kinderkamer gemaakt! Ze kan er wat van..

Toen we het nieuws van het naderende (tweede!) achterkleindkind van opa en oma Goedkoop kwamen vertellen, dook oma meteen in haar kast, en toverde er een eigen stukje huisvlijt uit tevoorschijn: een zelfgebreide babydeken. Hij is zó gemaakt, dat ie lekker om de baby heen geslagen kan worden. Ik moet er alleen nog even knopen bij uitzoeken, en dan is ie af. Lief he?

En vorige week zijn we lekker even op knuffelbezoek geweest bij Judith, Sebastiaan en Mats. We hebben heerlijk met lachebekje Mats geknuffeld, en Judith had een hele luiertas vol met kleertjes voor ons. Zo kunnen we mooi eens heen en weer uitwisselen met dat soort dingetjes, bij een eventuele volgende baby voor hen, gaan we weer lekker uitwisselen. Ik heb zelf ook al van alles gekocht (niet alles staat op de foto). maar kijk eens hoe fijn, al die ieniemienie kleertjes!

 

1 reactie

Opgeslagen onder Uncategorized

Een Reactie op “Bezoekje bij de verloskundige en leuke spulletjes

  1. Leuk zeg… heerlijk om mee bezig te zijn zo…
    Wordt allemaal steeds concreter zo 🙂
    Ik voelde Elin destijds ook net voor de 16 weken! Grappig… En echt zoo leuk je zal jullie pukkie nu steeds vaker gaan voelen…
    Afspraak maken voor 20 weken echo… Leuk! Gewoon alweer op naar de tweede helft straks…
    Nog even en jullie kindje zal die kleine inieminie kleertjes ook echt gaan dragen… onvoorstelbaar toch?

    Xx Mye

Geef een reactie

